Czy Twoja pozycja w Google spada?

Od 21 kwietnia pozycja Twojej strony internetowej spada w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych

Czy wiesz, że 21 kwietnia Google wdrożył algorytm, który sprawi, że wszystkie nieresponsywne strony internetowe spadną w wynikach wyszukiwania?
Zobacz, w jaki sposób zmiana algorytmu Google wpłynie na Twoją sprzedaż.

Strona responsywna – czy ma w ogóle sens?

Wyobraź sobie, że czekasz na lotnisku na odprawę lub jedziesz pociągiem.
Chcesz szybko dotrzeć do informacji, które w tym właśnie momencie są Ci potrzebne. Wpisujesz adres serwisu, z nadzieją na rozwiązanie Twojego problemu i pojawia się:

  • Kłopot pierwszy:
    serwis nie dostosowuje się do rozdzielczości Twojego telefonu.
    Żeby przeczytać treść i zapoznać się z mapą strony, musisz się mocno natrudzić.
    Ale docierasz w końcu do menu: klikasz i… nic – „nie wchodzi”… Próbujesz, siłujesz się z urządzeniem – bezskutecznie. Dlaczego, tak się dzieje? Prawdopodobnie dlatego, że elementy dotykowe są zbyt małe i są za blisko siebie.
  • Kłopot drugi:
    Powiedzmy, że po jakimś czasie, udaje Ci się dotrzeć do informacji, których szukasz.
    Pojawia się jednak kolejna przeszkoda: czcionka jest tak mała, że musisz mocno wysilać wzrok, żeby rozszyfrować treść. Znowu Twój komfort korzystania z serwisu jest znacznie ograniczony!
  • Kłopot trzeci:
    Niejednokrotnie małej czcionce towarzyszy również nadmiar grafiki. Duża ilość grafiki na małym ekranie nie tylko utrudnia dotarcie do informacji, ale spowalnia także ładowanie się strony. W niektórych sieciach komórkowych, klient rozliczany jest od ilości pobranych danych. Kalkulacja jest łatwa – im większa ilość przypadkowej grafiki, tym większa ilość pobranych kilobajtów, a tym samym większy rachunek do zapłacenia.

Co więc robisz z taką stroną?

Możesz – mimo poirytowania – próbować przez kilka minut dotrzeć do informacji.
Najczęściej jednak po 30 sekundach męki – zawiedziony, opuszczasz serwis, oddychasz z ulgą i… wchodzisz na stronę konkurencji, która pomyślała o Twojej wygodzie i stworzyła dla Ciebie: stronę mobilną.

Jak działa strona mobilna?

Serwis automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości Twojego telefonu czy tabletu. Dzięki temu widzisz jego zawartość bez powiększania. Menu otwiera się szybko
i miękko. Odpowiedni rozmiar czcionki sprawia, że Twoje oczy nie męczą się podczas czytania, a odpowiednie rozplanowanie przestrzeni, ułatwia intuicyjną nawigację.
Czujesz pełen komfort i… zostajesz dłużej na stronie; zapoznajesz się z jej zawartością, usługami, produktami – ofertą, z której prawdopodobnie skorzystasz.

Co się stanie, gdy Twoja własna strona pozostanie nieresponsywna?

Twoja strona nie zniknie z Google, ale klienci będą mieli do niej utrudniony dostęp. Dlaczego? Ponieważ, zgodnie z zapowiedzią Google, Twój serwis będzie się wyświetlał na dalszych pozycjach w wyszukiwarce urządzeń mobilnych. Zobacz, jak Google komentuje zmiany na swojej stronie:

“This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.”

Biorąc pod uwagę fakt, że Internauci swoje poszukiwania kończą najczęściej na 10-ciu pierwszych wynikach, zbagatelizowanie nowych wymagań Google, może Cię kosztować utratę klientów. Nawet jeśli do tej pory byłeś zadowolony ze swojej pozycji w wyszukiwarce mobilnej – a nie masz strony, która dostosowuje się do urządzeń przenośnych, to od 21 kwietnia bądź uważny na wszystkie zmiany.

Wyprzedź konkurencję – stwórz responsywny serwis i zyskaj nowych klientów

Serwisy Responsive Web Design stają się standardem na rynkach zachodnich.
W Polsce wciąż jest niewielu właścicieli witryn, nawet tych dużych firm, którzy wiedzą, że strona dostosowana do urządzeń mobilnych, daje im znaczną przewagę konkurencyjną i zwiększa zysk. Zgodnie ze statystykami rynek stron responsywanych stanowi u nas 20% z ciągłą tendencją wzrostową.

Jeżeli Twój serwis nie spełnia wymogów Google – to właśnie teraz jest najlepszy moment na zmianę i przejęcie klientów konkurencji, która dopiero zacznie dostosowywać swoją stronę do wymagań Google.
W niewielkim czasie, szanse wyrównają się i Twoja możliwość na zdobycie przewagi konkurencyjnej, przepadnie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak wyszukiwarka Google widzi Twoją stronę, możesz skontaktować się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie darmowy audyt i powiemy Ci, co możesz zrobić, aby poprawić widoczność Twojego serwisu.

Najnowsze artykuły
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Nie widoczne? Zmień tekst. captcha txt

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter